Thailicious

21 maart 2008 - Ko Pha Ngan, Thailand

Hi Allemaal,

Sinds enkele dagen aangekomen op het zogenaamde 'feest eiland' van Thailand: Koh Pha-Ngan, realiseren we ons dat het laatste bericht alweer twee weken.....ehhhh....vier weken geleden op het world wide web verschenen is. Wees gerust alles is wel, Laurens zit inmiddels dagelijks aan de cocaine en Petra is goed bijgekomen van haar abortus...................................................     haha, grapje natuurlijk, iedereen wakker? Dan gaan we jullie nu vertellen over onze avonturen.......:)

Drieentwintig februari zouden we om 05.00 ariveren in Bangkok, vijftien minuten eerder dan Ans en Bob (ouders Petra). Helaas, helaas, door drie uur vertraging niet gelukt, om 08.00 toch geland, de taxi in en op naar het hotel. Met dank aan Ans en Bob hadden we het voorrecht om weer eens in een vijf sterren hotel te slapen. Ingechecked, op naar de 21ste verdieping, tassen in de kamer en zachtjes op de deur naast ons geklopt.........gerommel......de deur ging open.....een erg fel wit licht verscheen (tja, ze kwamen uit NL).......en daar waren ze dan, Ans en Bob. Drie maanden is een lange tijd en het was erg fijn om ze weer te zien en dat we met z'n vieren in Bangkok waren, maakte het natuurlijk nog specialer.

Uiteindelijk zijn we drie dagen in Bangkok gebleven, ondanks dat we ook echt de stad zelf wel hebben gezien, herinneren wij ons Bangkok voornamelijk als shopping walhala. Ongeloofelijk wat kun je daar een hoop kopen. Overal waar je kijkt, kun je namaak kleding, horloges, electronica enzovoort kopen. Overal zijn grote shoppingmalls te vinden, de een nog mooier en groter dan de andere. Met z'n vieren hebben we heel wat afgelopen en natuurlijk ook gekocht. Petra en Ans voornamelijk kleding, Bob en Laurens voornamelijk electronica......twee portable playstations op de kop getikt......:) Bangkok is wat ons betreft, met al een z'n shoppingmalls, F1 tuktuks, travestieten en vele andere bezichtigheden een super stad die het waard is meer tijd aan te besteden. Uiteindelijk besloten om via Hua Hin naar het zuid-oosten van Thailand te reizen.

Vijf dagen in Hua Hin gebleven. Dit is een toeristen plaats aan de oostkust van Thailand. Niet erg noemenswaardig, geen mooi strand en erg toeristisch. Veel eenmalige avonturiers  te vinden.....je weet wel....mensen van middelbare leeftijd die toch wel een beetje genoeg van twintig jaar Benidorm kregen....en een avontuurlijke uitstap naar Thailand gemaakt hebben.....en daar waarschijnlijk de volgende twintig jaar blijven komen. Mmmmm, maar dat is onze mening...:) Wel heel gezellig met z'n vieren gehad. Hua Hin staat bekend om z'n uitstekende golf mogelijkheden, en aangezien Bob een fervent golfer is, konden we deze kans dan ook niet voorbij laten gaan. Golfen in Thailand is niet zoals golfen in Nederland. De banen zijn super super mooi met gifgroene grasmatten, uitzichten over bergen en de zee en dat niet alleen, je kunt caddy's en golfcarts huren voor een appel en een ei. De avond ervoor nog een golf outfit gekocht (ruitbroekje, polo'tje....)..Tja je gaat golfen of je gaat golfen in stijl...:P. De dag zelf was erg gezellig, 18 holes gelopen, met het golf karretje over de baan gescheurd, Bob natuurlijk gewonnen, al ging Laurens best aardig....:) en met een biertje de dag afgesloten. In Hua Hin hebben we lekker bijgepraat, gegeten, gedronken en heerlijk uitgerust om weer relaxed verder te reizen.

Ans en Bob zouden drie weken in Thailand blijven, en om van deze drie weken niet al te veel dagen aan reistijd kwijt te zijn, besloten we om naar paradise island Koh Tao te reizen en daar te blijven. Koh Tao was ook voor ons het eerste punt in onze reis waar we witte stranden met helder blauw water hadden. Heerlijk.....wat een mooi eiland. Het is niet al te groot, 5 km2, en staat voornamelijk bekend om z'n relaxte sfeer en uitstekende snorkel en duikmogelijkheden. Eenmaal met de ferry aangekomen, door ons resort opgepikt en binnen 10 minuten het eiland over (in een zeeeeeeer ruime pick-up truck, met z'n vijfen in een auto voor drie...:) naar onze slaapplaats. Aangekomen bleek dat we een hele goede keuze hadden gemaakt, op een rustige plek, bij een mooi strand, een relaxed resort met hele mooie hutjes met uitzicht op de zee,.....en heerlijk eten....wat toch echt ook belangrijk is.

Uiteindelijk anderhalve week op Koh tao gebleven. Ans en Bob hebben er hun lichtgevende hollandse kleur ingewisseld voor een mooie thaise bruine tint, we hebben met z'n vieren gesnorkeld, een dag een boot gehuurd, zelfs een spelletjes dag gehad (mini golf, bowlen en jeu de boules) al met al met aardig wat biertjes dus de volgende dag weer op het strand gelegen...:), een dagje gerelaxed in een thais spa en veel gelachen, al met al het dus erg gezellig met elkaar gehad. Uiteindelijk waren de drie weken over, Ans en Bob uitgezwaaid toen zij weer met de ferry richting Bangkok gingen. Wij bleven nog even: ja, ja, wij zouden ons de komende vier dagen bezighouden met halen van onze PADI open water course, oftewel een duikcursus. Helemaal niet verkeerd als je een beeld hebt van het kleine eilandje waar wij zaten om ons certificaat te halen (zie foto's). Allebei waren we gezond gespannen ivm met het feit dat we de laatste dag 18m onder water zouden duiken, maar wauw...wat een wereld gaat er open als je eenmaal gedoken hebt. Ongelofelijk mooi allemaal, we hebben veel koraal gezien, clown vissen, surgeant vissen, trigger vissen en nog veel meer waarvan we de namen nog niet weten. Grootte van de vissen varieerde van 1cm tot meer dan een meter.....yeah baby.....:) Maarre.......ehh.....jullie kunnen ons feliciteren......we zijn beide gecertificeerde open water duikers met een limiet tot 18 meter diepte!

Na koh Tao doorgereist naar feesteiland Koh Pha-Ngan. Hier zijn we inmiddels vijf dagen. We hebben een hele relaxte spot gevonden aan het Ban-tai beach. We hebben een mooi goedkoop hutje aan een mooi strand, relaxte sfeer.......waar je ook nog eens kunt kitesurfen...! Perfect dus... Vanavond gaan we naar de welbekende fullmoon party van koh pha-ngan, we hebben er erg zin in. We blijven hier waarschijnlijk twee weken, moeten tussendoor ons visum nog verlengen.

Ja, dus weer met z'n tweeen. Na twee maanden veel met vrienden en familie te zijn geweest, is dat toch ook wel weer lekker. Daarnaast hebben we er ook alweer twee derde van de reis op zitten, wat gaat de tijd snel en wat hebben we al enorm veel gedaan en meegemaakt. Niet getreurd, we hebben nog twee maanden.......:), nog vele weken meer dan de meeste mensen op vakantie gaan. Na veel gelezen te hebben over zuid-oost Azie hebben we ook besloten hoe we ongeveer verder gaan reizen en vanwaar en wanneer we ongeveer terug vliegen: twee weken Koh Pha-Ngan, doorreizen naar Maleisie, via de jungle trail trein naar de Cameron highlands, hier blijven we dan ongeveer twee weken om golf lessen te nemen en een jungle tocht te doen, daarna reizen we door naar Singapore en vliegen we naar Bali om daar nog een maand te relaxen, te kitesurfen, te zonnen, te duiken, te raften, te yoga-en meer van Indonesie te verkennen. Wie weet. Klinkt goed he? Maar ja, you never know, plans can change....:) Wel een beetje op de kleintjes letten, het wordt herfst in het bos van onze geldboom..............:)

We zullen jullie voordat we Koh Pha-Ngan verlaten weer laten weten hoe alles gegaan is en proberen dan ook alle filmpjes weer te updaten.

De groeten en tot de volgende keer maar weer,

Petra en Laurens

1. Spinning Ton:
    21 maart 2008
    Hey Laurens en Petra, volgens mij hebben jullie aan de Kinkerstraat gedacht bij de kop van dit bericht......Thailicious.
    Wij zijn net terug van 1 weekje New York, ja verschil moet er zijn he.
    Veel plezier verder.
  2. Arianne:
    21 maart 2008
    Hoi "nikkertjes" (want bruin zijn jullie !!)
    Weer een leuk verslag en foto's, bij Ans/Bob ook de foto's bekeken, jullie hebben het echt goed gehad met elkaar. Ja bij jullie schijnt natuurlijk de zon maar bij ons gaat het met Pasen waarschijnlijk sneeuwen !!
    Dus van uit een koud Holland: VROLIJK PASEN :)
  3. Fam. Moser:
    Hoi Lau en Petra!

Leuk om weer zo'n verslag van jullie te lezen! Golfen in Thailand, duiken, shoppen.. het klinkt allemaal fantastisch! Veel plezier en geniet ervan! De tijd gaat veel te snel voorbij, of niet??

Liefs van ons allemaal,

Jorg, Anneke, Anouk, Doris en Andrea!
  4. ans:
    21 maart 2008
    Heel veel plezier bij de fullmoon party. Morgen dan maar weer naar het strand om bij te komen.
    Wij hebben het echt heel leuk gehad.De foto's op de weblog kunnen er net mee door :.
    Groetjes bob en ans
  5. free:
    21 maart 2008
    Hi guy's, er leuke foto's. Ik ben zelf ook in New Heaven geweest eb wezen bowlen, echt gaaf.
    Hoe was The Full Moon Party????
    Kus Free
  6. adith:
    21 maart 2008
    jawel, jawel, ziet er allemaal super uit en ik heb weer vreselijk gelachen om verhaal en foto's. ben nu alweer benieuwd naar de volgende verhalen. Dan liever foto's zonder bruine benen. geniet van full moon en andere party's. ik ga nu wat paaseieren voor ella in de sneeuw verstoppen. liefs adith
  7. Ivar:
    22 maart 2008
    Hé Petra,

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben!!
    Chan en ik hebben op 4 maart een dochter gekregen, Jente! Chan en Jente maken het erg goed. We zijn helemaal gelukkig met zijn vieren.
    Hopelijk zien we elkaar snel na je reis en nog heel veel plezier samen.

Geniet van de vrijheid

X Ivar
  8. Sandra:
    23 maart 2008
    Hoi,

Leuk om weer een bericht op jullie weblog te lezen. Jullie houden ons natuurlijk wel op de hoogte maar de verhalen zijn steeds zo leuk geschreven. vrolijk Pasen trouwens :-)
    Spannend hoor die duiken die jullie gemaakt hebben!
    Ik heb trouwens de tekening van de spin gezien en die is echt HEEL groot....Dat zou nou niks voor mij zijn.
    Wij gaan zo eieren zoeken bij Opa en Oma ;-)
    Spreek jullie snel weer.
    X Sandra
  9. Loes Koster:
    27 maart 2008
    Hoi Petra en Laurens,
    Wie bedenkt toch al die sterke titels boven de verhalen (Laurens?)
    Ik had vandaag rustig de tijd om de foto van Sri Lanka, India en Thailand te bekijken. Wat een heerlijke tijd hebben jullie. Ook veel nieuwe uitdagingen---duikdiploma en Petra ook kiten.
    Ben benieuwd of jullie in Bangkok ook het koninklijk paleis en tempels hebben gezien (geen fotos van ontdekt. Leuk he in zo'n tuk-tuk! Bangkok is inderdaad een winkelparadijs,maar wacht maar tot je in Singapore en Kuala Lumpur komt.
    Blijf genieten van je vrijheid en niet nog bruiner worden hoor, dan vallen jullie zo op straks. Wij moesten het deze Paasdagen met sneeuw doen ( geeft ook erg mooie plaatjes.) --eerste werkdag 880 km file omdat er 3 cm sneeuw lag --wat een land he--dat Nederland.
    Geniet van Maleisie en Bali, zie ernaar uit om de foto's en verhalen weer te lezen.

knuffel Loes
  10. Karin:
    30 maart 2008
    Hey,
    Wat zien jullie er goed uit. Zo lekker bruin.
    Leuk de filmpjes en foto's.
    Nog veel plezier d,k,d,s,l,m