Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
677

Over ons

Wij zijn Petra (25) en Laurens (26) uit Amsterdam. Inmiddels zijn wij alweer bijna acht jaar samen, waarvan we er zes samenwonen. We hebben veel gemeenschappelijke interesses, zo houden we allebei veel van sporten, vinden we het leuk om met vrienden/familie gezellig te dineren, zijn we altijd in voor een avondje theater/cabaret en met een kater liggen we allebei het liefst op de bank met pizza en films! Naast alles wat we samen doen hebben we natuurlijk ook nog wat dingen die we onafhankelijk van elkaar doen (belangrijk!):

Petra is ongeveer 4 jaar geleden afgestudeerd als diëtiste, waarna zij is gaan werken bij het Mentrum in Amsterdam. Zij wilde zich graag verder verdiepen en is naast het werk gaan studeren aan de universiteit van Maastricht: studierichting Geestelijke Gezondheidskunde. Afgelopen augustus heeft zij haar bul ontvangen!

Laurens is ongeveer drie jaar geleden afgestudeerd via de studie Bedrijfskundige Informatica. Na zijn studie is hij gaan werken bij VCSgroup. Hier heeft hij als IT-projectmanager gewerkt in de energiesector, een hele leuke periode met leuke collega's en uitdagende internationale projecten. Ook Laurens wilde zich nog verder verdiepen en is gaan studeren aan de Open Universiteit: studierichting Strategie en Organisatie.  Helaas nog niet voor de reis afgerond, maar dat komt nog wel......

Alles in een notendop!

Groeten,

Petra en Laurens

Over onze reis

Veel van onze vrienden zijn direct na de middelbare school, inmiddels al weer eeuwen geleden, gaan reizen. Ondanks dat wij dit ook heel graag wilden, hebben wij destijds besloten om eerst de studie af te maken......en toen nog een studie.....om uiteindelijk in november 2007 zes maanden op reis te gaan. Hierdoor hebben wij een hoop voorbereidingstijd gehad, maar het mag zo langzamerhand dan ook wel gebeuren!

In eerste instantie wilden we gewoon naar Thailand, maar hoe meer we bezig waren met het continent Azië, hoe meer we uitgedaagd werden verder te kijken. Uiteindelijk kwamen we informatie tegen over de Trans Mongolië Express van Moskou naar Ulan Bator naar Beijing. Tja, dat is toch echt wel beter dan 13 uur in een vliegtuig. Dit was eigenlijk het begin van het plannen van een echte rondreis door Azië.

Vrijdag 16 november vertrekken we naar Moskou, dinsdag 20 november stappen we in de trein om vijf dagen lang naar Ulan Bator in Mongolië te reizen. 29 November stappen we weer in de trein en 30 November zijn we in Beijing. En dan? We willen allebei heel graag naar Tibet en dit zal er ook wel van komen, wat we daarna gaan doen weten we nog niet zeker. Kathmandu (Nepal), Xi'an (Terracotta leger), Hong Kong, Sjanghai? Blijf ons volgen en je weet het.... Wat we wel weten is dat we eind december een lekkere strandvakantie hebben in Sri Lanka (moeder Laurens is daar ook), eind januari ergens in Zuid India reizen (vrienden zijn daar ook) en eind februari ergens in Thailand zijn (ouders Petra zijn daar ook).

We hebben er heeeeel veeeeel zin in.

Groeten,

Petra en Laurens

Bezochte landen

Wij hebben 18 landen (8%) bezocht:

België, China, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Mongolië, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Servië, Spanje, Turkije.